Saturday, December 1, 2007

Save Maranao Culture

Assalamualaikom fellow Maranaos and non-Maranaos! I welcome you all to my advocacy web blog.
My advocacy blog aims to preserve our precious Maranao culture that it is in the brink of extinction. In line with this, I call upon all of you to help me with my advocacy just by simply posting your blogs so that our fellow Maranaos will hear our cries and awaken their juvenile and potential minds that we are the only ones who can bring up our culture back into recognition and be outstanding in all aspects.

3 comments:

SABAHKITA said...

Pls reactivate your blog for more forum...so manga pagari yu sa inged a Marampayan sa Sabah, Malaysia. Saving your blog means saving your culture too.. Salam.

sasieluvz said...

im so glad to hear that na may mga naitira pang mga tao na CONCERN satin mga kabataan na maranao.dahil sa ngyon ay nangangamba na ako kung ano pa ang impluwensya na maidudulot satin kung patuloy nating tinatangkilik ang hnd dapat.hnd man ako laki sa marawi city but i admire it when i was young kasi im proud to be a muslim.espicially na gusto kong makapag-aral sa MADRASA but di ako pinalad dahilan sa mas ginusto kong tapusin ang schooling ko.but na shock ako when im on holiday sa MARAWI CITY akala ko naninibago lang ako dahil sa tagala ko sa saudi ay iba na ang culutra na naadopt ko but anong kaibahan nmn ng saudi sa cultura ng maranao?pero na shock ako na marami na sa kabataan satin na ginagawa na nila ang mga hnd dapat gawin at bawal..nalungkot ako dahil sa nakalipas na maraming taon ay malaking pagbabago ang nangyari satin sa marawi city.sana po ay di ito magpatuloy na sirain ang ating cultura because of being SOSYAL.ASAN NA BA YONG SINASABI NATING ``PRIDE NG MARANAO" PARANG NAWAWALA NA ATA . NOBODYS PERFECT BUT HOW REALLY NICE TO BE A PERFECT/ BE A GOOD PERSON TO EACH ONE OF US...

Unknown said...

Masha allah. Your advocacy is very nice  in our new generation malimit na ang kumikilala sa culture natin. I hope someday kilalanin to and ipagmalaki kung ano ang meron sa culture ng maranao.

masalam.